„Koperta Życia” to pilotażowy projekt realizowany od 2017 r. przez grudziądzki Urząd Miejski wspólnie z Oddziałem Rejonowym Polskiego Czerwonego Krzyża. Projekt skierowany jest w szczególności do starszych ludzi, mieszkających samotnie oraz osób głuchoniemych.
Celem „Koperty Życia” jest pomoc służbom ratunkowym w uzyskaniu podstawowych informacji o stanie zdrowia osoby wymagającej pomocy i podjęciu szybkiej akcji ratującej życie. Ustalono, że będą one przechowywane w lodówce! Bo to właśnie na tym sprzęcie zgodnie z założeniami tego przedsięwzięcia, przypina się również magnes z informacją, że tu znajduje się "Karta życia". Otrzymuje się go w zestawie razem z kopertą i formularzem.
Mieszkańcy naszego miasta, którzy odebrali swoje „Koperty Życia” w 2017 r. muszą pamiętać, że karta informacyjna powinna być na bieżąco aktualizowana. Po upływie roku od wypełnienia karty oraz w przypadku zmiany danych należy wypełnić nowy druk (dostępny w Wydziale Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego, pok. 102). Tylko prawidłowo wypełniona i aktualna karta jest wiarygodnym źródłem informacji dla służb ratowniczych.
Warto dodać, że w 2017 r. wydanych zostało 1367 takich „Kopert”.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz