Zamknij

Rada Miasta udzieliła absolutorium Prezydentowi Grudziądza

15:32, 20.06.2018 J.R Aktualizacja: 19:33, 20.06.2018
Skomentuj

Prezydent Grudziądza Robert Malinowski dziś, tj. 20 czerwca otrzymał absolutorium za wykonanie budżetu miasta w 2017 r. Za głosowało 12 radnych, przeciw było 8, a 2 wstrzymało się od głosu.

Uchwałą Nr 17/S/2018 Składu Orzekającego nr 5 Regionalna  Izba Obrachunkowa w Bydgoszczy 26 kwietnia br. zaopiniowała przedłożone sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2017 wraz z informacją o stanie mienia miasta. Izba nie stwierdziła nieprawidłowości w zakresie dochodów, wydatków, danych wykazanych w sprawozdaniach Rb, ściągalności należności wymagalnych, realizacji subwencji i dotacji oraz nie wnosi uwag w zakresie wykonania budżetu Miasta Grudziądza za ubiegły rok. Pozytywnie na temat wykonania uchwały budżetowej wypowiedziała się Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej Grudziądza.

W 2017 r. dochody wyniosły łącznie ok. 527 mln zł, przy zakładanych 520 mln zł. Dochody bieżące ukształtowały się na poziomie 517 mln zł (planowane - 511 mln zł), a majątkowe 9,6 mln zł (planowane - 8,9 mln zł). Natomiast wydatki ogółem wyniosły ok. 523 mln zł, przy planowanych 535 mln zł. Wydatki bieżące wykonane zostały na poziomie 485 mln zł (planowane - 492 mln zł), a majątkowe ok. 38 mln zł przy zakładanych ok. 43 mln zł.
W efekcie wypracowana została nadwyżka budżetu miasta w wysokości blisko  4 mln zł, wobec planowanego deficytu w wysokości ok. 15 mln zł.

Poniżej publikujemy fragmenty wystąpienia Prezydenta Grudziądza Roberta Malinowskiego wygłoszonego podczas sesji Rady Miejskiej:

„Uchwała budżetowa jest z perspektywy samorządu najważniejszym dokumentem, godzi różnorodność organizacyjną wielu podmiotów i instytucji funkcjonujących w obszarze jednostki samorządu terytorialnego. Edukacja, ochrona zdrowia, pomoc społeczna, transport publiczny, ochrona środowiska, bezpieczeństwo są ogromnym wyzwaniem i wymagają niezwykłej inwencji, by zaspokoić potrzeby mieszkańców oraz wywiązać się z zadań nałożonych na nas przez ustawy. Przygotowując projekt uchwały budżetowej zawsze kierowaliśmy się dobrem wspólnoty lokalnej i artykułowaliśmy cele, które
w perspektywie 12 miesięcy chcielibyśmy osiągnąć. Pamiętać musimy jednak, że już samo wykonanie budżetu różnić się będzie od pierwotnych założeń, ponieważ nigdy nie da się przewidzieć wszystkich sytuacji, które będą generować kolejne wydatki. Biorąc pod uwagę to ostatnie stwierdzenie informuję, że w trakcie roku dokonaliśmy 10 zmian budżetu miasta uchwałami Rady Miejskiej i 14 Zarządzeniami Prezydenta. 

Największymi sferami aktywności miasta określonymi poprzez wartość wydatków są polityka społeczna (ok. 43% sumy wydatków bieżących) oraz oświata i edukacja (ok. 38% sumy wydatków bieżących). Na szeroko rozumianą politykę społeczną przeznaczyliśmy w ubiegłym roku ok. 208 mln zł, natomiast na oświatę i edukację ok. 185 mln zł. Gospodarka i infrastruktura komunalna to ok. 13% sumy wydatków bieżących, czyli 63 mln zł. 

Zadłużenie z tytułu kredytów i emisji papierów wartościowych na 31 grudnia 2017 r. wynosiło 179 mln zł i jest niższe o ponad 15,5 mln zł w odniesieniu do 31 grudnia 2016 r. Dokonaliśmy, zgodnie z zaplanowanymi harmonogramami, wykupu obligacji na kwotę  10,4 mln zł oraz spłaty rat kredytów na łączną kwotę ok. 5 mln zł. Dokładaliśmy wszelkich starań, by realizacja budżetu w 2017 roku przebiegała prawidłowo. Miasto posiadało płynność finansową.

Budżet to nie tylko liczby, słupki i procenty, ale roczna praca wielu ludzi, nie tylko Prezydenta, dlatego przy tej okazji chciałbym serdecznie podziękować moim współpracownikom, a także prezesom Spółek i dyrektorom miejskich instytucji za miniony rok, za wysiłek, który codziennie wkładacie i zaangażowanie z jakim działacie.” (UM)

 

(J.R)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%