Zamknij

Wakacje.pl kupiły My Travel i umocniły pozycję lidera rynku

06:42, 25.04.2019 J.R Aktualizacja: 06:46, 25.04.2019
Skomentuj

Wakacje.pl S.A., należące do Wirtualna Polska Holding, podpisały umowę nabycia 100 proc. udziałów spółki My Travel. Transakcja umacnia pozycję lidera, jaką Wakacje.pl utrzymują w segmencie agencyjnym turystyki zorganizowanej. Finalna kwota inwestycji będzie zależała od wyników finansowych spółki w 2018 roku i wyniesie nie mniej niż 10 mln i nie więcej niż 19 mln złotych.

Pod marką My Travel funkcjonuje 116 salonów sprzedaży, które zapewniały jej pozycję największej agencyjnej sieci sprzedaży wycieczek. Razem z siecią 105 salonów Wakacje.pl powstaje partner pierwszego wyboru dla touroperatorów i dostawców usług turystycznych. 

Rozszerzenie portfolio spółki o drugą markę wpływa na efektywność dotarcia do Klientów. Sieć salonów My Travel rozmieszczona jest tam, gdzie sieć franczyzowa Wakacje.pl była reprezentowana w mniejszym stopniu. My Travel to szczególnie silna marka w mniejszych miejscowościach, gdzie funkcjonowanie rozpoznawalnego multiagenta jest dużą wartością dodaną dla lokalnej społeczności, a jednocześnie pozwala osiągnąć rentowność franczyzobiorcom. 

Zakup My Travel jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii zrównoważonego rozwoju naszej obecności w obu kanałach sprzedaży, tj. online i offline. Zorganizowana turystyka zagraniczna ma to do siebie, że bardzo silny nadal jest efekt ROPO (Research Online Purchase Offline), szacowany na poziomie 60%. W racjonalnej perspektywie nie widać przesłanek, by współczynnik ten miał drastycznie spadać. Chcemy być maksymalnie blisko Klienta, w szczególności tego, który nie jest jeszcze gotowy na zakup wakacji online. Tym bardziej, że turystyka zorganizowana otwiera się na Klientów, którzy oczekują doradztwa w procesie zakupowym i osobistego kontaktu ze sprzedawcą - mówi Dariusz Górzny Prezes Zarządu Wakacje.pl. 

Na stanowisku Prezesa My Travel pozostaje Damian Ozga, jednocześnie obejmując w Wakacje.pl funkcję Dyrektora odpowiedzialnego za integrację z My Travel. Obaj Prezesi podkreślają wartość i potencjał dwóch doświadczonych zespołów. 

Zdecydowaliśmy się na sprzedaż spółki, ponieważ jest to dla niej szansa szybszego rozwoju, a dla nas okazja, żeby dołączyć do ambitnego zespołu i wspólnie brać udział w rozwoju rynku - mówi Damian Ozga. 

W kontekście dynamicznie rozwijającego się rynku turystyki zorganizowanej, Wakacje.pl zapowiadają intensywny rozwój obydwu marek i prace nad budowaniem synergii w kluczowych obszarach działalności. W szczególności spółki dążyć będą do zaoferowania najwyższej jakości standardów obsługi, przewidywalności procesów oraz lepszego dopasowania możliwie najszerszej oferty produktowej do potrzeb Klienta. 

Inwestycja Wakacje.pl S.A. to kolejny krok w kierunku rozszerzenia portfela marek z segmentu turystycznego Wirtualna Polska Holding. Należą do niego wyspecjalizowane w turystyce zagranicznej Wakacje.pl i My Travel oraz w turystyce krajowej Nocowanie.pl i Eholiday.pl. WPH jest również mniejszościowym udziałowcem spółki eSky.pl S.A. 

Przypominamy, że w Grudziądzu jest salon sprzedaży My Travel w Galerii Grudziądzkiej przy ul. Konarskiego 45, tel. 696 777 261. Grudziądzki salon zmienił już wystrój wnętrza zgodnie z kolorystyką przyjętą przez firmę wakacje.pl

(J.R)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%