Zamknij

Co dalej z aneksem z Arrivą? Oświadczenie MZK

12:17, 27.03.2019 J.R Aktualizacja: 19:58, 27.03.2019
Skomentuj

Dzisiaj 27 marca otrzymaliśmy na adres redakcji oświadczenie MZK sp. z o.o. w sprawie kosztów obsługi niektórych linii dla Gminy Miasto Grudziądz. Jest to odpowiedź na wcześniejsze oświadczenie firmy Arriva, jakie również publikowaliśmy na portalu. 

 

Grudziądz, 27.03.2019 roku 

Oświadczenie Miejskiego Zakładu Komunikacji Sp. z o.o. w Grudziądzu 

W związku z podaniem przez spółkę ARRIVA BUS TRANSPORT POLSKA nierzetelnych informacji na temat naszej spółki oświadczamy, że nasza spółka wykonuje i wykonywała prace przewozową na rzecz Gminy Miasto Grudziądz taniej niż spółka ARRIVA.   
Poniżej prezentujemy zestawienie cen wozokilometra autobusowego za lata 2009-2018  

Jak prezentuje tabela w latach 2009-2017 średnia stawka wozokilometra Miejskiego Zakładu Komunikacji Sp. z o.o. była znacznie tańsza od spółki Arriva, zaś w stawce roku 2018 po odjęciu opłat za korzystanie z przystanków, cena wozokilometra naszej firmy była równa cenie wozokilometra spółki Arriva. 
Dopiero w roku 2019 nasza stawka jest nieznacznie wyższa i wynika to z kosztów związanych z obsługą autobusów hybrydowych, których spółka Arriva nie ponosi. Tym samym porównywanie naszej stawki z roku 2019 do stawki spółki Arriva jest nadużyciem i naraża dobre imię naszej spółki. W tym zakresie spółka rozważa podjęcie stosownych kroków prawnych.    
W okresie 2011-2019 tylko nasza spółka ponosiła i ponosi opłaty za korzystanie z przystanków miejskich w kwocie ponad 1.200.000 zł Spółka Arriva otrzymała w tym samym okresie prawo bezpłatnego korzystania z przystanków miejskich. Do dnia dzisiejszego spółka Arriva nie wniosła do budżetu miasta Grudziądza ani złotówki za korzystanie z miejskiej infrastruktury. 
Po zsumowaniu opłat za przystanki i oszczędności na wozokilometrze suma zysków przekracza w przypadku naszej spółki 5.500.000 zł co daje spółce i mieszkańcom Grudziądza 6 fabrycznie nowych autobusów.  
Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o.o. w latach 2008-2019 kupił 39 autobusów z czego 24 fabrycznie nowe i 15 używanych. Po 2009 roku spółka Arriva nie kupiła żadnego nowego autobusu dla obsługi komunikacji miejskiej w Grudziądzu. 
Jednocześnie podkreślamy, że spółka Arriva Bus Transport Polska nie jest jedynym operatorem transportu zbiorowego w Polsce. Wobec powyższego udział w negocjacjach tylko jednego operatora nie stanowi przesłanek do uznania tego trybu za transparentny. 

Rzecznik Prasowy MZK Sp. z o.o. Włodzimierz Tesz 

[ZT]72564[/ZT]

[ZT]72530[/ZT]

 

(J.R)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

XxxXxx

4 6

Mzk zapewni wszystko a prawda jest taka ze do obslugi 4 lini arrivy nie maja ani taboru ani ludzi. Ciekawe skad ich wezma. A po drugie obiecywali ze stare autobusy znikna z lini a dalej jezdza trupy a w lato arriva klima chodzi non stop a mzk wylancza bo oszczwdnosci bo kierowcy maja pieniadze do pesji za oszczednosci w paliwie a pasazerowie jezdza w smrodzie i duchocie. 21:57, 27.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LlllLlll

5 2

Widzę że kogoś dupsko piecze i o kabinę się boi. 13:25, 28.03.2019


reo
0%