Zamknij

Home staging: na czym polega i czy może pomóc w sprzedaży domu?

16:30, 12.01.2022 . Aktualizacja: 09:41, 31.01.2022
Skomentuj

Zastanawiasz się, co zrobić, aby sprzedać dom szybko, a zarazem na korzystnych warunkach finansowych? Zainteresowanie kupujących i ich skłonność do zapłaty oczekiwanej kwoty są uzależnione od wielu czynników, ale jeden z kluczowych to pierwsze wrażenie, jakie odniosą podczas oglądania nieruchomości. Sposobem na to, aby dom był postrzegany jako atrakcyjny, jest skorzystanie z home stagingu.

Co to jest home staging?

Home staging to przygotowanie nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu, które najczęściej odbywa się niskim kosztem i w krótkim czasie. Cel jest prosty: sprawić, aby już na „dzień dobry” dom wywarł na potencjalnym kupcu dobre wrażenie i zachęcał do dokonania transakcji.

Home staging to również skuteczny sposób na podniesienie wartości sprzedawanej nieruchomości. Chociaż przy zakupie domu wygląd to nie wszystko, klienci nadal „kupują oczami”, a atrakcyjna aranżacja przestrzeni sprawia, że sprzedawcy łatwiej jest wynegocjować oczekiwaną cenę – wyjaśnia Natalia Lamkowska prowadząca cenione biuro nieruchomości w Grudziądzu.

Jakie prace wykonuje się w ramach home stagingu?

Zakres prac związanych z home stagingiem jest dopasowywany do stanu, w jakim jest nieruchomość przeznaczona do sprzedaży lub wynajmu.

Dom, który na przestrzeni ostatnich kilku lat przeszedł generalny remont, będzie wymagał znacznie mniej pracy niż np. taki, w którego wnętrzach ze ścian odpada tynk i gdzie w powietrzu unosi się nieprzyjemny zapach, ponieważ poprzedni właściciel miał kilka kotów. W pierwszym przypadku wystarczy zapewne posprzątanie wnętrz, dodanie kilku dekoracji i usunięcie niepotrzebnych sprzętów. W drugim będzie konieczne podjęcie szerzej zakrojonych działań.

Prace mogą obejmować np.:

  • odświeżenie ścian we wnętrzach (najczęściej poprzez ich pomalowanie na jasny, neutralny kolor),
  • pozbycie się nieprzyjemnych zapachów z domu (np. poprzez ozonowanie),
  • gruntowne wysprzątanie domu i pozbycie się z niego zbędnych sprzętów (nawet jeśli właściciel zadecydował o ich pozostawieniu w cenie zbywanego budynku),
  • usunięcie drobnych usterek – np. wymienienie wypadającej z drzwi klamki czy wadliwego gniazdka, a także uzupełnienie żarówek w oświetleniu,
  • wykonanie aranżacji przestrzeni – poprzez dodanie dodatków i dekoracji, które zwiększą atrakcyjność wnętrz.

W przypadku domu na sprzedaż home staging może objąć również uporządkowanie podwórka i wykonanie prostych prac ogrodowych – tak, aby teren wyglądał na zadbany, a nie „zapuszczony”.

W efekcie home stagingu dom na sprzedaż ma prezentować się atrakcyjnie dla potencjalnych kupców. Powinien być „odpersonalizowany”, czyli prezentować się jak najbardziej neutralnie i uniwersalnie. Dzięki temu klient może sobie wyobrazić, w jaki sposób samodzielnie go urządzi i nada mu indywidualnego charakteru.

Kiedy wykonać home staging i komu go powierzyć?

Prace związane z home stagingiem powinny zostać wykonane jeszcze na etapie przygotowywania oferty domu na sprzedaż. To ważne, ponieważ efekty home stagingu muszą być widoczne już na zdjęciach umieszczanych na portalach nieruchomości. To właśnie one często decydują o tym, czy klient w ogóle przyjrzy się bliżej ofercie i zechce umówić się na spotkanie.

Prace związane z home stagingiem można wykonać samodzielnie, chociaż… może to być wyzwaniem – zwłaszcza jeśli jesteś związany emocjonalnie ze sprzedawaną nieruchomością. Powierzenie ich profesjonaliście pozwoli zoptymalizować budżet na przygotowanie domu do sprzedaży oraz realnie dostosować budynek do oczekiwań klientów. Skorzystanie z takich usług – o które może zadbać dobry pośrednik nieruchomości – to inwestycja z dużym zwrotem. Warto więc je rozważyć.

_______________________

Finansowanie faktur – dlaczego Twoja firma go potrzebuje?

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%