Zamknij

Jak efektywnie zorganizować czas pracy?

12:22, 17.07.2018 Materiał Partnera Aktualizacja: 12:24, 17.07.2018
Skomentuj

Niezależnie od tego, czy jesteśmy zatrudnieni w firmie, czy prowadzimy własną działalność- nie zawsze potrafimy w pełni wykorzystać czas poświęcony pracy. Brak koncentracji, zmęczenie lub problemy w życiu prywatnym przejmują kontrolę i sprawiają, że nie potrafimy skupić się nad niczym innym. Co należy zrobić, aby zwiększyć swoją wydajność i pracować efektywniej?

 

Uporządkowana przestrzeń
Zarówno w domu jaki i w firmie zadbajmy przede wszystkim o to, aby miejsce pracy zawsze było posprzątane. Zetrzyjmy kurze, zorganizujmy przestrzeń na biurku, miejmy pod ręką kartkę i długopis, co przyda się do robienia notatek. Być może porządek w miejscu pracy wydaje się błahostką, ale bałagan skutecznie odciąga naszą uwagę i powoduje rozdrażnienie. Dobrym pomysłem jest też zadbanie o ciszę- na tyle ile to oczywiście możliwe. W hałasie po prostu o wiele trudniej jest się skoncentrować.

Tworzenie listy zadań
Planowanie i zapisywanie działań, które musimy wykonać, ułatwi nam odnalezienie się w dniu pełnym wyzwań i obowiązków. Czasem po prostu przytłacza nas myśl o ilości pracy, którą musimy w danym dniu wykonać i przez to nie potrafimy się skupić. Rozpisując sobie zadania na kartce, odciążymy umysł od natłoku myśli i zaoszczędzimy czas. Konkretny plan działania zmienia się w efektywniejszą pracę i wyższą skuteczność.

Robienie przerw
Zdarza się, że nie chcąc tracić cennego czasu, rezygnujemy z przerw. Tymczasem właśnie one zwiększają wydajność. Rezygnując z pauz, obciążamy organizm i szybciej odczuwamy znużenie. Pod koniec dnia dopadnie nas ból głowy i nie będziemy mogli normalnie funkcjonować. Krótkie przerwy to nie marnotrawstwo czasu, a niezbędny element w każdej dobrze zorganizowanej pracy. Pamiętajmy jednak, żeby nie były zbyt długie.

Ustalenie priorytetów
Są zadania ważne i mało istotne. Warto skupić się w pierwszej kolejności na tych głównych i nie rozdrażniać się obowiązkami, które mogą zaczekać. Nie da się ich uniknąć, tak jak kolejki w Urzędzie Pracy , ale możemy też oddelegować część pracy, jeśli to usprawni nasze działania. Nie zawsze jesteśmy w stanie wykonać wszystko samodzielnie- stawiajmy więc częściej na pracę zespołową.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

Ali EkspresAli Ekspres

0 0

Aliexpress – это популярный интернет-магазин
электроники, модной одежды и обуви, аксессуаров,
товаров для дома и многих других товаров от китайских производителей.
Широкий ассортимент продукции
представлен более 100 миллионами изделий по низким ценам. http://ophmao.ru.g3.kz/go.php?url=https://akciya.kiev.ua/store/aliexpress/ 23:20, 22.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

google emailgoogle email

0 0

Why users still make use of to read news papers when in this
technological world all is existing on net? https://www.twitch.tv/enshaa233 03:10, 27.07.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

google emailgoogle email

0 0

Why users still make use of to read news papers when in this technological
world all is existing on net? https://www.twitch.tv/enshaa233 03:26, 27.07.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%