Zamknij

Znane media w nowej odsłonie - w internecie znajdziemy wszystko

00:00, 27.11.2020 artykuł sponsorowany

Dzisiejszy świat mediów rządzi się własnymi prawami. Dostęp do informacji jest niemal nieograniczony i tak naprawdę tylko od użytkownika zależy, w jaki sposób będzie chciał się z nimi zapoznać. Do niedawna najważniejsza rolę odgrywały gazety, radio czy telewizja – wszystko zmieniło się jednak wraz z pojawieniem i ewolucją internetu. Sieć jest dziś największą i najłatwiej dostępną bazą danych w historii – dostęp do niej mamy nawet za pośrednictwem telefonów czy tabletów. Czy oznacza to schyłek bardziej klasycznych mediów, które znane nam są od lat? A może odnajdują się one w nowej rzeczywistości i koegzystują z internetem? Wydaje się, że wszystko wskazuje na drugi z wymienionych scenariuszy.

Telewizja w dobie internetu

Dziś w sieci rządzą serwisy streamingowe z materiałami na życzenie. Użytkownicy korzystać mogą z ogromnych bibliotek i wypożyczalni online, które pozwalają na dowolny wybór oglądanych i przyswajanych treści. W sieci znajdziemy jednak także klasyczne kanały telewizyjne o niemal każdej tematyce. Przykładem może być tutaj TVN 24 online – całodobowa stacja informacyjna, którą oglądać możemy także za pośrednictwem internetu (na przykład w abonamencie innych operatorów). Inne kanały telewizyjne decydują się natomiast chociażby na transmisje na żywo wydarzeń sportowych (na przykład TVP Sport). Coraz popularniejsze są także telewizje mobilne, które oglądać możemy za pośrednictwem komputera czy telefonu – wiele wskazuje więc na to, że telewizja dość dobrze odnajduje się w dobie globalnej wirtualnej wioski.

Jak radzi sobie radio?

Chyba każdemu z nas zdarzyło się słuchać radia. Połączenie muzyki, najnowszych informacji i audycji rozrywkowych sprawia, że jest to nadal jedna z najpopularniejszych form rozrywki i relaksu. Okazuje się, że niemal wszystkich stacji możemy posłuchać w sieci. Przykłady? W internecie do dyspozycji użytkownika są najpopularniejsze stacje radiowe w Polsce – Radio ZET, RMF FM czy Antyradio online. Bez trudu znajdziemy też stacje tematyczne, które proponują słuchaczom jeden gatunek muzyczny lub audycje poświęcone konkretnemu twórcy. Internauci mogą też skorzystać z aplikacji streamingowych, które proponują muzykę czy podcasty (prym wiodą tu chociażby YouTube, Tidal czy Spotify). Co to oznacza dla użytkownika? Przede wszystkim mnóstwo dobrej zabawy i rozrywki, która towarzyszyć nam może wszędzie tam, gdzie mamy dostęp do internetu.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%