Zamknij

Beautiful Company Wrocław: Co nam daje inteligencja emocjonalna?

14:26, 05.02.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:26, 05.02.2021

Inteligencja emocjonalna to hasło szczególnie znane pracownikom korporacji. Organizuje się wiele szkoleń w tej tematyce, zaprasza do firm ekspertów od tego zagadnienia, a nawet poleca się czytanie poradników, które są wydawane szybko i masowo niczym przysłowiowe grzyby po deszczu. Co nam daje rozwój inteligencji emocjonalnej?

Inteligencja emocjonalna w firmie

Nowoczesne firmy, jak beautiful company sp. z o.o. sp.k., dostrzegają, że sukces przedsiębiorstwa zawiera się nie tylko w wiedzy pracowników oraz know-how biznesu, ale również, a może przede wszystkim, w relacjach międzyludzkich. To one są tu kluczem do osiągnięcia zadowalających wyników całego zespołu. Umiejętność przekazania informacji, pochwały lub zwrócenia uwagi na błędy w sposób przystający dla konkretnego współpracownika nie jest łatwa. W tym celu musimy nie tylko rozpoznać osobowość i emocje rozmówcy, ale także zapanować nad swoimi odczuciami.

Inteligencja emocjonalna – co to jest?

Termin ten wyróżnił w psychologii Daniel Golman. Ponadto psycholog wyszczególnił również składowe cechy tego pojęcia. Czym jest inteligencja emocjonalna? Dotyczy dobrego funkcjonowania w relacjach międzyludzkich oraz optymalnego zarządzania dysponowanym przez siebie potencjałem. Na tę umiejętność składa się wiele cech oraz postaw jednostki. Z wieloma predyspozycjami możemy się urodzić, jednak warto zrozumieć, że swój „zestaw podstawowy” możemy świadomie rozwijać. Praca nad inteligencją emocjonalną ma więc ogromny sens.

Cechy inteligencji emocjonalnej

Wśród składowych inteligencji emocjonalnej D. Golman wyróżnił: empatię, motywację, świadomość, samoregulację oraz asertywność. Pierwsza z nich to inaczej współodczuwanie, czyli znajomość odczuć i niepokojów innych. Motywacja to, w tym wypadku, rozpoznanie co sprawia, że chcemy działać. Świadomość jest umiejętnością odczytywania własnych preferencji, uczuć i wartości. Samoregulacja odpowiada za panowanie nad swoimi emocjami. Asertywność opisuje z kolei posiadanie własnego zdania i umiejętność wyrażania go, nawet jeśli wiemy, że nie spotka się to z aprobatą odbiorców.

Inteligencja emocjonalna w biznesie

Beautiful Company zauważa, że inteligencja emocjonalna w firmie oraz jej rozwój powinien być priorytetem każdego przedsiębiorstwa. Pracownicy, którzy doskonalą się w tej sztuce to prawdziwy potencjał w biznesie. Im wyższy ich poziom inteligencji emocjonalnej tym więcej sensu mają spotkania zespołu, przynosząc wszystkim ogromne korzyści. Łatwiej jest osiągać wspólne cele, gdy wszyscy naprawdę rozumiemy do czego dążymy i jak możemy wykorzystać swoje zdolności, by wspiąć się na szczyt sukcesu.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%