Mamy informację, że wczoraj wieczorem transportowany kadłub przekroczył zaporę we Włocławku. Kadłub transportowany jest za pomocą pchaczy. Z przodu "Żubr W-23" prowadzi kpt. Żeglugi Wyszogrodzkiej Jerzy Pielaciński, a z tyłu pchacz "Aleksander" prowadzony przez kpt. Żeglugi Płockiej Mariusza Pielacińskiego. Cały zestaw z tzw. pchaczami ma około 200m i płynie z prędkością około 14km/h.
Jest to piąty z serii 15 kadłubów tankowców rzecznych – B2/100 RPG HELSINKI o wymiarach:
Długość całkowita - 110,00 m;
Szerokość całkowita - 11,45 m;
Wysokość boczna – 4,90 m;
Kadłub zbiornikowca płynie do Werkendam w Holandii, gdzie ma siedzibę VEKA Group, będąca większościowym udziałowcem w spółce Centromost z Płocka, która zbudowała kadłub. W Holandii kadłub będzie wyposażany, a następnie przekazywany klientowi finalnemu. Statek będzie posiadał napęd DUAL-FUEL co oznacza, że będzie mógł wykorzystywać konwencjonalne paliwo, ale także ekologiczne i ekonomiczne LNG.
Mamy bezpośredni kontakt z kpt. Mariuszem Pielacińskim, który poinformował nas, że planuje zacumować w Grudziądzu na wysokości starówki w Grudziądzu. Przy założeniu, że nie będzie żadnych problemów na trasie cały transport powinien pojawić się u nas dzisiaj wieczorem. Będziemy informować na bieżąco.
[ZT]71153[/ZT]
Zapraszamy mieszkańców Grudziądza na Błonia Nadwiślańskie, aby zobaczyć niecodzienny ładunek.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz