Od stycznia tego roku wszystkie pojazdy ciężarowe powyżej 7,5 tony zasilane napędem dwupaliwowym Diesel + CNG mogą skorzystać z całkowitego zwolnienia z opłat drogowych na terenie Niemiec. Kwota jaką można zaoszczędzić dzięki instalacji dual fuel CNG jest równa miesięcznym wydatkom na Toll Collect. 100% ulga obowiązuje do końca 2020 roku.
System zasilania dwupaliwowego - instalacja VELA Diesel oferowana przez firmę ELPIGAZ - nie ingeruje w fabryczny układ zasilania silnika olejem napędowym. Pojazd z taką instalacją może jeździć tylko na dieslu osiągając pełną moc lub w systemie DUAL FUEL przy jednoczesnym podawaniu dwóch paliw: oleju napędowego i gazu. Korzystając z przełącznika kierowca wybiera podczas jazdy rodzaj systemu zasilania: Diesel lub DF tj. DUAL FUEL czyli Diesel + CNG. W instalacjach dwupaliwowych gaz jest tylko dodatkiem do diesla, ale taka instalacja spełnia niemieckie wymogi do uzyskania ulgi.
„Klienci, którzy zamontowali w swoich pojazd nasz system dual fuel CNG, uzyskali już zwolnienie z Toll Collect i jeżdżą bez opłat.„ – mówi Grzegorz Jarzyński, prezes spółki ELPIGAZ, która właśnie uruchomiła nowe centrum montażu w Grudziądzu przy ul. Magazynowej.
Instalacja dual fuel CNG może być zamontowana w każdym pojeździe (z wyłączeniem ADR) niezależnie od rocznika, zarówno w aucie będącym własnością firmy, jak i w leasingu. Dzięki uldze z myta koszt instalacji zwróci się w ciągu kilku miesięcy.
Firma ELPIGAZ posiada największe w Polsce doświadczenie w zakresie instalacji dual fuel. W 2010 roku jako pierwsza uzyskała świadectwo homologacji sposobu montażu instalacji gazowej w silnikach wysokoprężnych, a od 2013 roku posiada homologację sposobu montażu instalacji przystosowującej dany typ pojazdu do zasilania gazem w pojazdach kategorii M2 i N2, M3 i N3 z zapłonem samoczynnym, z możliwością jednoczesnego zasilania olejem napędowym (ON) i gazem ziemnym sprężonym (CNG). Świadectwo homologacji jest niezbędne dla uzyskania wpisu w dowodzie rejestracyjnym pojazdu o przystosowaniu do zasilania gazem (CNG), pozwalającego na użytkowanie pojazdu dual fuel na terenie całej Europy.
ELPIGAZ oferuje szybką realizację montaży dla całych flot, z możliwością adaptacji nawet do 30 pojazdów tygodniowo, a także kompleksowe wsparcie niezbędne do uzyskania wpisu w dowodzie rejestracyjnym (CNG). Umożliwia to szybkie skorzystanie z ulgi dla wszystkich pojazdów wyposażonych w instalację dual fuel. Przy założeniu, że firma transportowa, posiadająca dużo pojazdów, za przejazd po niemieckich drogach płaci średnio 1000-1300 euro miesięcznie za każdy pojazd, traci dziesiątki tysięcy tylko przez czekanie (np. ze względu na długie terminy realizacji montażu całej floty).
Na stronie http://www.elpigaz.com/pl/kalkulator-prognozowanych-oszczednosci/ na podstawie danych z faktur Toll Collect można samodzielnie obliczyć zysk z adaptacji pojazdów na zasilanie dwupaliwowe CNG oraz korzyści z ulgi, w zależności od terminu dokonania montażu.
Aby uzyskać zwolnienie z opłaty drogowej w Niemczech, po montażu instalacji dual fuel CNG (zakład montażowy zapewni wymagany prawem odbiór zbiornika przez TDT), należy dokonać wpisu instalacji CNG do dowodu rejestracyjnego pojazdu w urzędzie komunikacji, a następnie wystąpić do Toll Collect z odpowiednim wnioskiem o zwolnienie z opłat. Termin na uzyskanie zezwolenia Toll Collect na stosowanie 100% ulgi z myta w danym pojeździe (zasilanym dual fuel CNG) to okres kilku tygodni. Należy jednak podkreślić, że ulga obowiązuje już od momentu złożenia wniosku w Toll Collect. Po uzyskaniu zezwolenia przewoźnik nie płaci już myta i występuje o zwrot za myto zapłacone w okresie między złożeniem wniosku a wydaniem zezwolenia.
Więcej informacji można znaleźć na stronie ELPIGAZ lub bezpośrednio u konsultantów firmy tel. +48 692 396 000
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu grudziadz365.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Katastrofa w Chojnicach. Olimpia Grudziądz SA rozbita 1
2 Baraże 11 czerwca : Błękitni S. - Kluczbork i Podhale N. Targ - LEGIA II Kolejne Baraże 14 / 15 czerwca 1 baraż Błękitni S. / Kluczbork - Rekord B.B. 2. Baraż : Podhale Nowy Targ / Legia II - Olimpia Grudziądz Rewanże 18 czerwca : Rekord B.B. - Błękitni S. / Kluczbork i drugi rewanż Olimpia Grudziądz - Podhale N. Targ / Legia II. Jeśli trafimy na Legię II a oni zasilą drużynę zawodnikami z pierwszego składu to nas rozwalą i lecimy do III ligi !!!!! 😮😠😡
Nemo
09:23, 2025-06-08
Gotowanie na gazie sprzyja nowotworom
Za to gotowanie na prądzie przyczynia się do zwiększenia ilości zawałów przy otrzymaniu rachunków 🤷🤷🤷
🤷🤷🤷
07:52, 2025-06-08
Zderzenie tramwaju z samochodem osobowym na ul. Starej
Przy takich "skutkach" aż dziw człowieka bierze, że na rynku nie lądował helikopter lotniczego pogotowia ratunkowego 🤦🤷
🤷🤦🤷🤦🤷
07:42, 2025-06-08
Ważą się losy władz Spółdzielni Mieszkaniowej w Grudzią
A ten z listy-ściągi T.J. czy odwrotnie J.T., na których niewidzialna ręka w trza głosować, to
Do "Pytanie
08:58, 2025-06-07
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz