Trwa modernizacja linii kolejowej 207 Gardeja - Malbork. Modernizacja będzie realizowana z unijnym dofinansowaniem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Inwestycja jest warta 212 milionów złotych. Wykonawcami prac jest konsorcjum firm NDI S.A. i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o.. Termin zakończenia prac to jesień 2019r. W ramach modernizacji wyremontowanych będzie 70 kilometrów torów pomiędzy stacjami Gardeja i Malbork. Przebudowanych zostanie 120 obiektów inżynieryjnych, w tym 3 mosty i 13 wiaduktów. Modernizacja obejmie 36 przejazdów kolejowo-drogowych. Dzięki inwestycji czas podróży między Malborkiem a Grudziądzem ma skrócić się o około 13 minut. Obecnie wynosi 1 godzinę i 25 minut.
Przebudowanych zostanie 5 stacji: Gardeja, Sadlinki, Kwidzyn, Ryjewo i Sztum. Istotne zmiany przejdzie stacja Kwidzyn, przez kolejarzy nazywana "sercem linii". Poza przebudową peronów i przejścia pod torami zamontowane będą trzy windy z myślą przede wszystkim o osobach niepełnosprawnych. Jeden z peronów (numer 3) zostanie zlikwidowany. Modernizacja obejmie też 4 przystanki kolejowe: Dziwno, Brachlewo, Sztumska Wieś i Gościszewo.
Przewozy Regionalne w komunikacie na temat zmiany rozkładu jazdy informują, że autobusowa komunikacja zastępcza na linii kolejowej 207 Malbork – Grudziądz – Toruń zostanie uruchomiona od 12 marca do 9 czerwca. Autobusy zastępcze będą jeździły na całym odcinku Malbork-Grudziądz zgodnie ze specjalnym rozkładem jazdy i będą zatrzymywać się w pobliżu stacji kolejowych z wyjątkiem stacji Sztumska Wieś oraz Gardeja. W Gardei autobusy zastępcze zatrzymają się na przystanku autobusowym na drodze krajowej 55 w pobliżu przejazdu. Ominą również całkowicie stację w Rogóźnie.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz