Zamknij
Zgodnie z komunikatem Ministerstwa Finansów z końcem 2026 r. wygasa okres przejściowy dla podatników, których wartość sprzedaży dokumentowana fakturami za okresy miesięczne nie przekracza kwoty 10 tys. zł brutto. Od 1 stycznia 2027 r. korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur staje się obowiązkowe dla wszystkich przedsiębiorców.
Ustawa nie podaje kwot zadośćuczynienia, tylko mnożniki minimalnego wynagrodzenia. Dlatego kwoty zmienią się 1 stycznia 2027 r., gdy płaca minimalna wzrośnie z 4 806 zł do 4 950 zł [2]. Zadośćuczynienie za mobbing wyniesie co najmniej sześciokrotność minimalnego wynagrodzenia, czyli 28 836 zł w 2026 r. i 29 700 zł w 2027 r. Co ważne, w sprawach o nierówne traktowanie pracownik musi uprawdopodobnić naruszenie, a pracodawca wykazać, że do niego nie doszło. Do Kodeksu trafiają też dwa nowe pojęcia. Dyskryminacja przez założenie dotyczy przypadku, gdy przyczyna gorszego traktowania jest mylnie wiązana z pracownikiem. Dyskryminacja przez skojarzenie dotyczy przypadku, gdy wynika ona z powiązania pracownika z osobą, której ta przyczyna dotyczy.
Materiał wideo do pobrania: https://pap-mediaroom.pl/biznes-i-finanse/jak-przekonac-polakow-do-aut-elektrycznych-agnieszka-czajka-otomoto-o-wyzwaniach
Elektrownia gazowo-parowa CCGT Grudziądz osiągnęła przełomowy etap inwestycyjny. Po pierwszym zapłonie turbiny gazowej i udanej synchronizacji bloku z Krajowym Systemem Elektroenergetycznym (KSE), inwestycja wkroczyła w końcową fazę rozruchu. Docelowo pierwszy blok zasili w energię elektryczną około milion gospodarstw domowych, istotnie wzmacniając bezpieczeństwo energetyczne Polski.
Materiał wideo do pobrania: https://pap-mediaroom.pl/polityka-i-spoleczenstwo/ekg-2026-polskie-porty-rosna-w-sile-ale-kluczowe-sa-inwestycje-w
Od środy rusza kolejny etap Krajowego Systemu e-Faktur. W pierwszym etapie, trwającym od 1 lutego, objął on największe podmioty, a od 1 kwietnia do systemu powinny wejść firmy o obrotach większych niż 10 tys. zł miesięcznie.
W Niedzielę Palmową 29 marca, ostatnią poprzedzającą Wielkanoc, sklepy będą czynne. Kolejne niedziele handlowe w tym roku przypadają na: 26 kwietnia, 28 czerwca, 30 sierpnia, a także 6, 13 i 20 grudnia.
Ceny WTI podskoczyły w niedzielę o prawie 20 proc. w ciągu jednego dnia, osiągając cenę 108 dol. za baryłkę. Ceny Brent wzrosły o 16 proc. do poziomu 107 dol. To kolejny cenowy skok surowca w wyniku wojny USA i Izraela z Iranem. Od ubiegłego tygodnia cena WTI wzrosła aż o 58 proc., co według CNBC jest najszybszym wzrostem ceny od 1983 r.
Resort finansów podkreślił, że integracja umożliwia szybkie potwierdzanie tożsamości, zwiększa swobodę wyboru metody logowania oraz zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa przy korzystaniu z bezpłatnych narzędzi uwierzytelniania.
Profil Zaufany, kluczowe narzędzie pozwalające na logowanie do państwowych serwisów oraz składanie podpisów elektronicznych, uległ poważnej awarii. Internauci alarmują: strona nie odpowiada, a potwierdzenie tożsamości przez bankowość elektroniczną jest niemożliwe. Problemy zbiegły się w czasie z wprowadzeniem obowiązkowego systemu KSeF.
Jak poinformował w radiu Tok FM Standerski, pierwszego dnia działania systemu skorzystało z niego kilkaset tysięcy osób.
Krajowy System e-Faktur będzie służył do wystawiania, przesyłania, odbierania i przechowywania faktur w obrocie między przedsiębiorstwami. W pierwszym etapie system obejmie tylko największe firmy, czyli takie, które w 2024 r. miały obroty przekraczające 200 mln zł. Takich firm - według szacunków Ministerstwa Finansów - jest ok. 4,2 tys. W drugim etapie, który rozpocznie się 1 kwietnia br., system obejmie pozostałe firmy - z wyjątkiem tych najmniejszych, które mają być nim objęte od 1 stycznia 2027 r.
Krajowy System e-Faktur będzie służył do wystawiania, przesyłania, odbierania i przechowywania faktur w obrocie między przedsiębiorstwami. W pierwszym etapie system obejmie firmy, które w 2024 r. miały obroty przekraczające 200 mln zł. W drugim etapie – który rozpocznie się od 1 kwietnia br. – system obejmie pozostałe firmy z wyjątkiem tych najmniejszych, które mają zostać objęte systemem od 1 stycznia 2027 r. Za najmniejsze firmy przepisy uznają takie, które mają w miesiącu obroty podlegające dokumentowaniu poprzez KSeF nie większe niż 10 tys. zł miesięcznie.
1 Nowy Rok z rekordem! Ponad 46 tysięcy fanów i oferta „Na Start”, która rozkręci Tw
Artykuł sponsorowany
Rok 2026 rozpoczynamy od fantastycznych wiadomości! Nasza społeczność na Facebooku to już imponujące 46 360 obserwujących. To najlepszy dowód na to, że Grudziadz365.pl jest pierwszym wyborem mieszkańców poszukujących informacji. Dziękujemy za Wasze zaufanie!