Jak informuje z-ca Okręgowego Inspektora Pracy, Waldemar Adametz w okresie od 20.04.2021 r. do 24.06.2021 r. inspektorzy pracy Okręgowego Inspektoratu Pracy w Bydgoszczy Oddziału w Grudziądzu przeprowadzili kontrolę w "FUNDACJI SIEDEM ŻYCZEŃ", z siedzibą w Grudziądzu przy ul. Mikołaja z Ryńska 1-7 /5. Kontrola została przeprowadzona w Centrum Opieki nad Zwierzętami mieszczącym się przy ul. Przytulnej 1 w Grudziądzu. Zakresem kontroli objęto wybrane zagadnienia z zakresu prawnej ochrony pracy w szczególności przestrzegania przepisów dotyczących:
Podczas kontroli skontrolowano akta osobowe zatrudnionych pracowników oraz osób, z którymi rozwiązano stosunek pracy. Ponadto ustalono, że w kontrolowanym podmiocie zawartych jest 7 porozumień o wykonywaniu świadczeń wolontarystycznych, sporządzonych na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Korzystający (Fundacja Siedem Życzeń) powierza wykonywanie Wolontariuszowi, a Wolontariusz dobrowolnie podejmuje się wykonywania na rzecz Korzystającego następujących czynności:
Zgodnie z zapisem § 1 ust. 2 ww. porozumienia powyższe czynności mają być wykonywane po przeprowadzeniu instruktażu przez osobę uprawnioną (technik weterynarii, lekarz weterynarii) oraz w zaopatrzeniu Wolontariusza w odpowiedni sprzęt i środki ochrony indywidualnej. Analiza powyższego porozumienia wykazała, że zgodnie z § 4 ww. porozumienia, Korzystający zobowiązuje się zapewnić Wolontariuszowi bezpieczne i higieniczne warunki wykonywania przez niego świadczeń. Korzystający na czas wykonywania świadczeń przekazuje Wolontariuszowi odzież ochronną i rękawice ochronne o ile istnieje taka konieczność wynikająca z charakteru wykonywanych zadań. W toku kontroli uzyskano informację od przedstawiciela podmiotu kontrolowanego, iż z uwagi na trwającą epidemię COVID-19 wolontariusze nie wykonywali świadczeń.
W trakcie kontroli stwierdzono szereg nieprawidłowości w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy dotyczących m. in. szkoleń wstępnych i okresowych z zakresu BHP, profilaktycznych badań lekarskich, przydziału odzieży obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej, oceny ryzyka zawodowego i instrukcji BHP dotyczących korzystania z obsługiwanych przez pracowników maszyn i urządzeń, pomieszczeń higieniczno - sanitarnych. W związku z wymienionymi nieprawidłowościami wydano pracodawcy wnioski w wystąpieniu oraz decyzje do wykonania w wyznaczonych terminach.
W zakresie prawnej ochrony pracy stwierdzono nieprawidłowości dotyczące m. in.: przekazywania pracownikom pisemnych informacji o warunkach zatrudnienia, zgłaszania pracowników do ubezpieczeń społecznych, przestrzegania przepisów prawa pracy dotyczących rozwiązywania stosunku pracy i wydawania świadectw pracy, prowadzenia dokumentacji dotyczącej czasu pracy pracowników, rekompensowania pracownikom świadczenia pracy w godzinach nadliczbowych, terminowości wypłacania wynagrodzenia za pracę i innych świadczeń ze stosunku pracy, braku dokonania analizy w zakresie narażenia zatrudnionych pracowników na zakażenie SARS-CoV-2 i przekazywania informacji o istniejących zagrożeniach związanych z SARS-CoV-2, w szczególności o zagrożeniach, przed którymi chronić mogą środki ochrony indywidualnej. W związku z nieprawidłowościami wydano pracodawcy wystąpienia z wnioskami do wykonania.
[ZT]78490[/ZT]
[ZT]78481[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz