Przygotujemy ostatni odcinek zrewitalizowanej linii Toruń – Malbork do sprawnych i bezpiecznych podróży koleją. Rozpoczęliśmy roboty budowlane na odcinku Grudziądz – Gardeja, dzięki którym zapewnimy wyższy komfort obsługi podróżnych na stacjach Grudziądz Owczarki i Rogóźno Pomorskie. Wartość zadania wynosi ponad 29,3 mln zł netto ze środków budżetowych PLK S.A.
Linia kolejowa nr 207 Toruń Wschodni – Malbork ma istotne znaczenie nie tylko dla ruchu lokalnego, ale również międzyregionalnego, łącząc województwo kujawsko – pomorskie z pomorskim. W latach ubiegłych, także dzięki środkom unijnym, zrewitalizowaliśmy odcinki Toruń Wschodni – Chełmża, Chełmża – Grudziądz oraz Gardeja – Malbork. Dla zapewnienia sprawnych i bezpiecznych podróży pociągiem na całej linii zrealizujemy roboty budowlane na ostatnim, brakującym odcinku między Grudziądzem a Gardeją.
Wymienimy nawierzchnię kolejową na kilku odcinkach o łącznej długości około 16 km, w tym wymianę podkładów, podsypki tłuczniowej oraz regulację toru. Dzięki likwidacji nieciągłości szyn poprawimy płynność jazdy. Zapewnimy wyższy komfort obsługi podróżnych i wygodniejsze wsiadanie do pociągów dzięki wymianie nawierzchni na peronach stacji Grudziądz Owczarki i Rogóźno Pomorskie. Zwiększymy poziom bezpieczeństwa na styku dróg i torów. Kierowcy przejadą przez tory sprawniej po wymianie nawierzchni na 5 przejazdach kolejowo – drogowych.
Prace już się rozpoczęły i będą prowadzone do końca listopada br. Ze względu na charakter robót, na linii jednotorowej obowiązują zmiany w komunikacji pociągów. Wprowadzona została zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Grudziądz – Gardeja w terminie 2 września – 30 października.
Roboty budowlane wykona za kwotę 29,3 mln zł netto Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o. Zadanie pn.: „Prace na linii kolejowej nr 207 na odcinku Grudziądz – Gardeja” będzie realizowane w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej – etap II”, ujętego w Krajowym Programie Kolejowym do 2030 roku (z perspektywą do 2032 roku).
Po zakończeniu wszystkich prac i pozyskaniu wymaganych pozwoleń, pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h (obecnie do 70 km/h). Czas podróży pomiędzy Grudziądzem a Gardeją skróci się o około 7 minut.
perel10:34, 06.09.2024
Co z tego że 120 km/h jak na trasie są składy które tej prędkości nie są w stanie uzyskać. Nawet nie są w stanie podnieść o kilka km prędkość średnią.
Bukmacher 13:26, 06.09.2024
Może przyjmować zakłady o ile lat będzie opóźnienie na zaledwie 16 kilometrowym szlaku..
Jarek00:08, 07.09.2024
Nowe przystanki robią co kilometr - bezsens. Za to dworzec grudziądzki ruina...
Jest nowy 15:27, 07.09.2024
konserwator zabytków, niech władze miasta dogadają się i niech to zburzą i postawią nowy na miarę potrzeb mieszkańców Grudziądza.. nam taki wielki dworzec nie jest do niczego potrzebny.
Olimpia Grudziądz odwraca losy meczu i zdobywa cenne tr
Antoś co koty zabija jeszcze kary nie poniósł.
Dożywocie
13:36, 2025-05-17
Zarzuty dla mężczyzny, u którego znaleziono zaginioną 1
A gdzie treść listu od Patrycji????
Andzia
22:30, 2025-05-16
Energetyczna przyszłość Grudziądza pod lupą: Wiceprezyd
W 2014 roku Tusk POdpisał umowę z Niemcami dotyczącą tego, że niemiecka policja może wylegitymować Polaka na terenie Polski. Mało tego, może nawet użyć broni. Jak to się ma do obecnego podrzucania nam migrantów przez niemiecką policję? Ciekawe jak wyglądała jego umowa z rosyjską FSB czyli dawną KGB o wspólnych działaniach i PO wspólnym POchlaju. Przypomnijmy,że Polska należy od dawna w NATO.
Zyga
12:42, 2025-05-16
Energetyczna przyszłość Grudziądza pod lupą: Wiceprezyd
Uwaga na znikopisy wyborcze! Każdy przychodzi ze swoim długopisem! Fałszerze rudego będą się dwoić i troić. Na jego hejterskie sPOty idą wielkie pieniądze z zagranicy. Szwaby nie mogą wypuścić Polski ze swoich łap dopóki jej nie wydoją i osłabią przy POmocy swojej agentury z PO i swojego lokaja.
Ali
11:40, 2025-05-16
2 2
nic nie wiesz i komentujesz. Na tej linii kursują pojazdy SA132, SA133, SA139 produkcji PESA Bydgoszcz, one mają prędkość konstrukcyjną 120 km/h i z taka prędkością jeżdżą
1 2
Skoro przystanki są zlokalizowane co kilka kilometrów to nie zdąży się rozpędzić do 120 km/h..bardziej zyskają pociągi towarowe..
1 0
Szynobusy z Pesy obsługujące linię 207 osiągają prędkość maksymalna 120km/h.Będą odpowiednie tory to i prędkość będzie odpowiednia.
0 0
w moim aucie jest też maksymalna prędkość konstrukcyjna 180 km/h, dczytaj też post do końca ze zrozumieniem, pisałem też o prędkoąści średniej.