Przygotujemy ostatni odcinek zrewitalizowanej linii Toruń – Malbork do sprawnych i bezpiecznych podróży koleją. Rozpoczęliśmy roboty budowlane na odcinku Grudziądz – Gardeja, dzięki którym zapewnimy wyższy komfort obsługi podróżnych na stacjach Grudziądz Owczarki i Rogóźno Pomorskie. Wartość zadania wynosi ponad 29,3 mln zł netto ze środków budżetowych PLK S.A.
Linia kolejowa nr 207 Toruń Wschodni – Malbork ma istotne znaczenie nie tylko dla ruchu lokalnego, ale również międzyregionalnego, łącząc województwo kujawsko – pomorskie z pomorskim. W latach ubiegłych, także dzięki środkom unijnym, zrewitalizowaliśmy odcinki Toruń Wschodni – Chełmża, Chełmża – Grudziądz oraz Gardeja – Malbork. Dla zapewnienia sprawnych i bezpiecznych podróży pociągiem na całej linii zrealizujemy roboty budowlane na ostatnim, brakującym odcinku między Grudziądzem a Gardeją.
Wymienimy nawierzchnię kolejową na kilku odcinkach o łącznej długości około 16 km, w tym wymianę podkładów, podsypki tłuczniowej oraz regulację toru. Dzięki likwidacji nieciągłości szyn poprawimy płynność jazdy. Zapewnimy wyższy komfort obsługi podróżnych i wygodniejsze wsiadanie do pociągów dzięki wymianie nawierzchni na peronach stacji Grudziądz Owczarki i Rogóźno Pomorskie. Zwiększymy poziom bezpieczeństwa na styku dróg i torów. Kierowcy przejadą przez tory sprawniej po wymianie nawierzchni na 5 przejazdach kolejowo – drogowych.
Prace już się rozpoczęły i będą prowadzone do końca listopada br. Ze względu na charakter robót, na linii jednotorowej obowiązują zmiany w komunikacji pociągów. Wprowadzona została zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Grudziądz – Gardeja w terminie 2 września – 30 października.
Roboty budowlane wykona za kwotę 29,3 mln zł netto Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o. Zadanie pn.: „Prace na linii kolejowej nr 207 na odcinku Grudziądz – Gardeja” będzie realizowane w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej – etap II”, ujętego w Krajowym Programie Kolejowym do 2030 roku (z perspektywą do 2032 roku).
Po zakończeniu wszystkich prac i pozyskaniu wymaganych pozwoleń, pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h (obecnie do 70 km/h). Czas podróży pomiędzy Grudziądzem a Gardeją skróci się o około 7 minut.
perel10:34, 06.09.2024
Co z tego że 120 km/h jak na trasie są składy które tej prędkości nie są w stanie uzyskać. Nawet nie są w stanie podnieść o kilka km prędkość średnią.
Bukmacher 13:26, 06.09.2024
Może przyjmować zakłady o ile lat będzie opóźnienie na zaledwie 16 kilometrowym szlaku..
Jarek00:08, 07.09.2024
Nowe przystanki robią co kilometr - bezsens. Za to dworzec grudziądzki ruina...
Jest nowy 15:27, 07.09.2024
konserwator zabytków, niech władze miasta dogadają się i niech to zburzą i postawią nowy na miarę potrzeb mieszkańców Grudziądza.. nam taki wielki dworzec nie jest do niczego potrzebny.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu grudziadz365.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
2 2
nic nie wiesz i komentujesz. Na tej linii kursują pojazdy SA132, SA133, SA139 produkcji PESA Bydgoszcz, one mają prędkość konstrukcyjną 120 km/h i z taka prędkością jeżdżą
1 2
Skoro przystanki są zlokalizowane co kilka kilometrów to nie zdąży się rozpędzić do 120 km/h..bardziej zyskają pociągi towarowe..
1 0
Szynobusy z Pesy obsługujące linię 207 osiągają prędkość maksymalna 120km/h.Będą odpowiednie tory to i prędkość będzie odpowiednia.
0 0
w moim aucie jest też maksymalna prędkość konstrukcyjna 180 km/h, dczytaj też post do końca ze zrozumieniem, pisałem też o prędkoąści średniej.