Z pewnością znany jest Ci termin SEO, chociażby ze słyszenia – w tym tekście wyjaśniamy pokrótce, jak podejść do tematu jako osoba początkująca i dlaczego warto inwestować w optymalizację. Sprawdź, jak poprawić widoczność Twojej witryny w wyszukiwarce!
SEO, czyli Search Engine Optimization, to nic innego jak optymalizacja strony w taki sposób, by pojawiła się wyżej w wynikach wyszukiwania Google. Oznacza to więc, że jeżeli użytkownik szuka w Googlach rowerów MTB, trafi na Twoją stronę, a nie stronę konkurencji. Brzmi bardzo prosto.
W praktyce jednak oznacza długofalową, rzetelną pracę doświadczonych osób, która jednak daje stabilne wymierne efekty i nie wymaga płacenia jak za reklamy, często bardzo drogie. Warto oddać się w ręce specjalistów, jak np. https://michal-brzozowski.pl/ – freelancerzy SEO są tak samo skuteczni, jak agencje, a potrafią mieć dużo korzystniejsze ceny!
SEO jest ważne, bo wpływa na konwersję Twojej strony – na liczbę odwiedzin, długość przebywania na stronie, a także najważniejsze, czyli na zakup Twoich produktów.
Dobra optymalizacja poprawia widoczność i sprawia, że klienci chętniej korzystają ze strony, bo jest łatwa w obsłudze, czytelna i wygodna. Jednym z kluczowych elementów jest optymalizacja treści – pisz dla ludzi, ale myśl o Google.
Twoje teksty – opisy kategorii, produktów, wszystkie treści pisane – muszą być wysycone frazami kluczowymi, które użytkownik wpisze, by Cię znaleźć. Ważny jest też szybki czas ładowania strony, łatwa nawigacja, responsywność (dobre działanie i na komputerze, i na telefonie), a także posiadanie certyfikatu SSL, który od razu wzbudza wiarygodność.
Warto także linkować wewnętrznie, czyli umieszczać treści z rzetelnych stron, dzięki czemu budujesz swój autorytet. Relatywnie łatwy w obsłudze jest system WordPress, który posiada dedykowane, wbudowane narzędzia do optymalizacji – więcej o tym środowisku przeczytasz np. tutaj: https://michal-brzozowski.pl/pozycjonowanie-wordpress/.
Jeżeli chcesz spróbować samodzielnie, zacznij od analizy słów kluczowych, które wpłyną na Twój ranking, np. poprzez skorzystanie z Google Keyword Planner. Następnie zoptymalizuj tytuły i opisy stron, muszą być one zachęcające i zawierać frazy kluczowe.
Twórz wartościowe treści na blogu i publikuj je regularnie, bo to one przyciągają użytkowników. Do tego dbaj o wyżej wymienione wytyczne kluczowe, jak optymalizacja szybkości i intuicyjność strony, by była przyjazna dla użytkowników.
Nie bój się szukać pomocy – szczególnie na początku SEO wydawać się może czarną magią, dlatego warto skorzystać ze wsparcia ekspertów, którzy od lat zajmują się tą tematyką. Doświadczenie gwarantuje, że efekty będą doskonałe, a Twoja strona poszybuje na sam szczyt rankingów w wyszukiwarkach, w tym w Google. Powodzenia i miłego eksplorowania tej szalenie skutecznej techniki rozwijania firmy!