Zamknij

Są oferty w przetargu na remont sieci tramwajowej w Grudziądzu

12:06, 11.04.2020 Aktualizacja: 12:18, 11.04.2020
Skomentuj

Wczoraj 10 kwietnia otwarto oferty w przetargu na przebudowę infrastruktury tramwajowej w Grudziądzu Przedmiotem przetargu jest przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od Al. 23 Stycznia do pętli tramwajowej na Osiedlu Rządz. Zamówienie jest podzielone na trzy części:

  1. Przebudowa ul. Toruńskiej między Marcinkowskiego a Al. 23 Stycznia. O zlecenie to ubiega się pięć firm, a najtańszą ofertę złożyła firma Strabag, która przedstawiła ofertę na  21,089 mln zł brutto. Tor-Kar-Sson oferuje 25,413 mln zł brutto, Balzola Polska – 26,747 mln zł brutto, NDI – 31,799 mln zł brutto, a ZUE – 35,153 mln zł brutto. Miasto na ten cel przeznaczyło zaledwie 12 mln zł brutto, więc oferty są znacznie wyższe od zakładanego budżetu.
  2. Przebudowa torowiska od ul. Wiejskiej do pętli tramwajowej na Osiedlu Rządz. W części tej wpłynęło sześć ofert. Najtańszą ofertę złożył Tor-Kar-Sson, który jest gotów wykonać prace za 64,446 mln zł brutto. ZUE proponuje 64,549 mln zł brutto, Balzola Polska – 65,755 mln zł brutto, Strabag – 66,449 mln zł brutto, Colas Rail Polska – 74,626 mln zł brutto, a NDI – 76,218 mln zł brutto. Miasto na ten cel przeznaczyło 51,5 mln zł brutto.
  3. Przebudowa całej infrastruktury tramwajowej w ul. Chełmińskiej na odcinku od ul. Laskowickiej do ul. Wiejskiej. O zlecenie w ramach części III ubiega się siedem firm. Najtańszą ofertę znów złożyła firma Tor-Kar-Sson, która proponuje 53,464 mln zł brutto. ZUE jest gotowe wykonać prace za 55,596 mln zł brutto, Strabag zaoferował 56,421 mln zł brutto, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg ze Starogardu Gdańskiego – 59,778 mln zł brutto, Balzola Polska – 60,089 mln zł brutto, Colas Rail – 67,834 mln zł brutto, a NDI – 67,876 mln zł brutto. Miasto na ten cel przeznaczyło 43,5 mln zł brutto, więc oferty są znacznie wyższe od zakładanego budżetu.

W każdej części o wyborze zadecydują cena (60%) i gwarancja (40%). Prace w ramach części I i II miałyby zostać wykonane do końca października 2021 r., w ramach części III – do końca października 2022 r.

Podsumowanie złożonych ofert

Zaplanowany budżet na ten cel jest znacznie niższy od ofert złożonych w przetargu.

Co zrobi miasto z tym przetargiem? Decyzja wkrótce.

(J.R)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

YrtekYrtek

4 1

Przepraszam, ale czy faktycznie położenie nowego torowiska między Marcinkowskiego a Al. 23 Stycznia czyli odległość jakichś 500 mb kosztować ma 21 milionów zł? Paranoja?

18:18, 11.04.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JózekJózek

2 0

Moim zdaniem projekty są pod nazwą modernizacja torowiska, a chodzi głównie o infrastrukturę podziemną, która nie ma z tramwajem nic wspólnego, a kosztuje i trzeba ja zrobić.

15:23, 13.04.2020

0%