Wczoraj 10 kwietnia otwarto oferty w przetargu na przebudowę infrastruktury tramwajowej w Grudziądzu Przedmiotem przetargu jest przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od Al. 23 Stycznia do pętli tramwajowej na Osiedlu Rządz. Zamówienie jest podzielone na trzy części:
- Przebudowa ul. Toruńskiej między Marcinkowskiego a Al. 23 Stycznia. O zlecenie to ubiega się pięć firm, a najtańszą ofertę złożyła firma Strabag, która przedstawiła ofertę na 21,089 mln zł brutto. Tor-Kar-Sson oferuje 25,413 mln zł brutto, Balzola Polska – 26,747 mln zł brutto, NDI – 31,799 mln zł brutto, a ZUE – 35,153 mln zł brutto. Miasto na ten cel przeznaczyło zaledwie 12 mln zł brutto, więc oferty są znacznie wyższe od zakładanego budżetu.
- Przebudowa torowiska od ul. Wiejskiej do pętli tramwajowej na Osiedlu Rządz. W części tej wpłynęło sześć ofert. Najtańszą ofertę złożył Tor-Kar-Sson, który jest gotów wykonać prace za 64,446 mln zł brutto. ZUE proponuje 64,549 mln zł brutto, Balzola Polska – 65,755 mln zł brutto, Strabag – 66,449 mln zł brutto, Colas Rail Polska – 74,626 mln zł brutto, a NDI – 76,218 mln zł brutto. Miasto na ten cel przeznaczyło 51,5 mln zł brutto.
- Przebudowa całej infrastruktury tramwajowej w ul. Chełmińskiej na odcinku od ul. Laskowickiej do ul. Wiejskiej. O zlecenie w ramach części III ubiega się siedem firm. Najtańszą ofertę znów złożyła firma Tor-Kar-Sson, która proponuje 53,464 mln zł brutto. ZUE jest gotowe wykonać prace za 55,596 mln zł brutto, Strabag zaoferował 56,421 mln zł brutto, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg ze Starogardu Gdańskiego – 59,778 mln zł brutto, Balzola Polska – 60,089 mln zł brutto, Colas Rail – 67,834 mln zł brutto, a NDI – 67,876 mln zł brutto. Miasto na ten cel przeznaczyło 43,5 mln zł brutto, więc oferty są znacznie wyższe od zakładanego budżetu.
W każdej części o wyborze zadecydują cena (60%) i gwarancja (40%). Prace w ramach części I i II miałyby zostać wykonane do końca października 2021 r., w ramach części III – do końca października 2022 r.
Podsumowanie złożonych ofert
Zaplanowany budżet na ten cel jest znacznie niższy od ofert złożonych w przetargu.
Co zrobi miasto z tym przetargiem? Decyzja wkrótce.
2 0
Moim zdaniem projekty są pod nazwą modernizacja torowiska, a chodzi głównie o infrastrukturę podziemną, która nie ma z tramwajem nic wspólnego, a kosztuje i trzeba ja zrobić.