Wczoraj 19 kwietnia w Szkole Podstawowej w Sztynwagu odbyło się spotkanie mieszkańców gminy w sprawie przebiegu trasy szybkiego ruchu S5 przez tereny gminy.
Miesiąc temu na podobnym spotkaniu w Białym Borze mieszkańcy sprzeciwiali się budowie trasy S5 przebiegającej przez Biały Bór, Piaski, Turznice, Skarszewy, Pieńki Królewskie. W tej wersji przebiegu trasy konieczne będzie wyburzenie wielu domów, a jej przebieg przetnie kilka osiedli domów jednorodzinnych. Mieszkańcy stanowczo sprzeciwili się temu projektowi, który na mapie oznaczony jest jako wariant 2 (zielony).
[ZT]80361[/ZT]
Niepełna dwa tygodnie po tym spotkaniu w "obiegu" pojawił się nowy wariant przebiegu trasy S5. Jest to wariant 1 - fioletowy. Przebieg trasy w tym wariancie również wymusi wyburzenie wielu domów i zniszczy zasoby przyrodnicze tego terenu.
Na wczorajszym spotkaniu mieszkańcy wyrazili swój sprzeciw budowie trasy szybkiego ruchu S5 zgodnie z tym wariantem. Podobnego zdania są władze gminy, które optują za wariantem trasy S5 w północnej części Grudziądza z budową nowego mostu przez Wisłę.
Jak poinformował Wójt gminy Grudziądz Andrzej Rodziewicz wariant przebiegu trasy S5 na północ od Grudziądza z budową mostu przez Wisłę obecnie nie jest procedowany z powodu kosztów - budowa S5 w tej wersji jest droższa o 2 mld PLN.
Akbar19:20, 20.04.2022
Można poprowadzić S - 5 poprzez sporne tereny budując tunele pod tymi miejscowościami 👍🙂
❤20:35, 20.04.2022
❤
Nick radzynski21:18, 20.04.2022
Wariant północny powinien być okupowany, powinien wrócić, trzeba wszystko zrobic z wariantem północnym.
Nowy most w grudziadzu jest unikniony i będziemy musieli za 10,20 lat i tak otym moście myslic aby go budować jeśli s5bedzie na południu powiatu. Więc będziemy płacić podwójnie. Bo s5 jest to rządowy projekt, ale stary most Malinowskiego on nie wytrzyma natężenia i potrzeba wykładania znowu pieniędzy podatników na drugą inwestycje co nie poloczy s5 południe do wariantu za 20 lat z myślą budowy mostu.
Więc dlaczego mamy przepłacać podwójnie myśląc oddzielnie trasa s5 a nowy most na północ i jak znowu wykupem działek burzeniem domów aby połączyć w przyszłości most z trasa na południe od Grudziądza tzw s5.
Lepiej zrobić to za jednym razem czyli trasa Północna z mostem i minimalna wysiedlenia mieszkańców. Gdzie w gminie Rogoźno i Łasin większość obszarów ma jeden właściciel, Michalczyk.
A Południowa wersją przez Świecie nad osa, Gruta, radzyn chel. i południe gminy grudziadz koliduje w sumie z 1000 domów.
Straż pożarna niech się wypowie ile będzie kolizji s5 z a1, militarnie 3 most dla ewentualnej sytuacji wojennej również jest lepsza alternatywa, tak jak s5 połączenie z a1, a miastem, będzie kolidowac z dzika zwierzyna która zostanie zamknięta między s5, a1 a miastem.
Apeluje o rozsądek wlodarzy aby kierowali wszelkie starania aby trasa s5 była na północ. Ja jestem dwa razy w miesiącu w grudziadzu, rzadko jeżdżę do tego miasta że względu na zbyt intensywne zakorkowanie miasta, a jeśli s5 ma być i przebiegać na moście a1 nie będzie to dóbr decyzją, dla tranzytu.
człeku20:17, 21.04.2022
A mnie zastanawia, czemu w tych wszystkich rozważaniach nikt już nie pamięta, że w 2013 roku gmina Grudziądz uchwaliła "studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Grudziądz" (uchwała nadal obowiązująca), w którym zaplanowano przebieg drogi ekspresowej w granicach gminy (wtedy roboczo nazywano ją S-16)...
https://bip.grudziadz.lo.pl/uchwala/630/xxxii-211-2013
0 3
Z której studni mądrości czerpiesz wiedzę człowieku. Bo jak widzę to na chwilę obecną taplasz się w brodziku intelektualnym