Grudziądz: Energa-Operator rozpoczyna wymianę 85 tysięcy przedpłatowych liczników energii elektrycznej na nowe, zdalne urządzenia. Nowe liczniki są proste w obsłudze i oferują klientom szereg nowych możliwości, m.in. bieżące monitorowanie zużycia energii.
Najważniejszą zmianą jest brak tradycyjnej klawiatury do wprowadzania kodów. Zastąpią ją trzy nowe metody doładowania licznika: dwa klawisze nawigacyjne, pilot oraz aplikacja na smartfony z systemem Android.
Klienci, którzy posiadają już liczniki zdalnego odczytu, mogą szczegółowo analizować swoje zużycie energii za pomocą aplikacji Mój Licznik, dostępnej na stronie internetowej Energa-Operator oraz w wersji mobilnej.
Wymiana wszystkich liczników przedpłatowych na zdalne ma zakończyć się do końca 2026 roku. Liczniki przedpłatowe to urządzenia typu pre-paid, które umożliwiają dostawy energii po wcześniejszym jej zakupie. Klienci, którzy chcą wymienić tradycyjny licznik na przedpłatowy, mogą to zrobić po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie Energa-Operator.
Nowy licznik – owoc współpracy Energa-Operator i Apator SA
Model nowego licznika zdalnego odczytu z funkcją przedpłatową został opracowany wspólnie przez Energa-Operator i Apator SA. "Dzięki ogromnemu zaangażowaniu po obu stronach powstał innowacyjny, jedyny w Polsce taki licznik, który spełnia wszystkie niezbędne wymagania. Urządzenie będzie jednocześnie licznikiem zdalnego odczytu z komunikacją poprzez linię elektroenergetyczną (PLC) i będzie oferował możliwość korzystania z funkcji przedpłaty" – mówi Łukasz Głowacki, ekspert ds. Zarządzania Pomiarami w Energa-Operator.
W przyszłości, po uruchomieniu Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE), możliwe będzie wyłączenie dotychczasowej funkcji przedpłaty, a urządzenia będą pracowały jako klasyczne liczniki zdalnego odczytu. Wprowadzenie CSIRE otworzy drogę do nowych sposobów rozliczeń, w tym przedpłatowych, oferowanych przez sprzedawców energii. Energa-Operator zainstalowała już ponad 2,9 miliona liczników zdalnego odczytu, czyli u 86 procent swoich klientów.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz