Zamknij

Jak reklamować firmę lokalnie? 5 sposobów

. + 12:57, 29.03.2023 Aktualizacja: 12:15, 11.04.2023
Skomentuj

Wielu przedsiębiorców ma problem z wybraniem kanałów promocji, które zapewnią największy zwrot z inwestycji i pozwolą pozyskać nowych klientów oraz zwiększyć zysk. Ty również szukasz najskuteczniejszej metody reklamy swojej firmy? Poznaj 5 sposobów, jak lokalnie zareklamować swoją firmę.

Pozycjonowanie lokalne

Pierwszą metodą lokalnej reklamy jaką polecamy jest promocja w Internecie. W tej kategorii niezawodne jest pozycjonowanie lokalne.

Dzisiejsze społeczeństwo podczas poszukiwań mechanika, informatyka czy nawet kwiaciarni w okolicy sięga po smartphone’a i wpisuje zapytanie do wyszukiwarki Google.

Dlatego opłaca Ci się najpierw stworzyć stronę internetową, a później wypromować ją w Internecie na frazy lokalne, czyli zawierające nazwę miasta lub dzielnicy.

Zaletą pozycjonowania lokalnego jest też to, że wiąże się ze znacznie niższymi kosztami niż w przypadku innych działań SEO, a do tego szybciej zapewnia wzrost widoczności w sieci.

Stwórz i pozycjonuj wizytówkę Google Moja Firma

Ważną częścią pozycjonowania lokalnego jest stworzenie wizytówki internetowej w Google Moja Firma.

Potrzebujesz jedynie konto Google oraz nieco wolnego czasu. Twoja wirtualna wizytówka od Google pozwoli umieścić wszystkie najważniejsze informacje na temat firmy – nazwę, ofertę, dane kontaktowe, adres itd.

Oprócz tego możesz również umieścić zdjęcia, przedstawiające siedzibę firmy i pracowników w trakcie wykonywania obowiązków zawodowych.

Dzięki użyciu słów kluczowych z nazwą miasta w tytule, opisom i postom będziesz w stanie zwiększyć swoje szanse na zwiększenie widoczności wizytówki w Google.

Reklama zewnętrzna

Pamiętaj też, że kanały promocji nie opierają się jedynie na Internecie. Skutecznym sposobem na dotarcie do klientów lokalnych jest pojawienie się w ich otoczeniu i zostanie zapamiętanym. W jaki sposób? Czołowy producent billboardów podaje, że wiele korzyści mogą zapewnić plakaty, banery, naklejki na samochodach, ulotki w skrzynkach czy nawet nieco droższe bilboardy.

Podobnie działają także gadżety reklamowe. Ich skuteczność jest odrobinę mniejsza, ale też wymagają niższych kosztów. Podaruj nowym i stałym klientom parasolki, długopisy, plecaki, czapki itp. gadżety z logo i nazwą firmy. Zyskaj podwójne korzyści – budowa zaufania i lojalności oraz wzrost rozpoznawalności marki w regionie.

Branie udziału w lokalnych inicjatywach

Kolejnym sposobem na promocję swojej firmy lokalnie jest uczestniczenie w targach, konferencjach i eventach branżowych.

Jeśli szukasz oszczędności, to szczególnie zwróć uwagę na eventy organizowane przez miasto lub gminę.

Pikniki, imprezy sportowe, warsztaty – masz naprawdę sporo możliwości na to, aby zaistnieć w podświadomości potencjalnych, lokalnych klientów i kontrahentów. Do tego bez konieczności ponoszenia dużych kosztów.

Lokalne eventy to też dobry sposób na zawarcie korzystnej współpracy z konkurencją lub z innymi firmami, aby udoskonalić ofertę i stać się bardziej kompleksowym.

Ogłoszenia i reklamy w prasie lokalnej

Jeśli działasz na terenie niewielkiej miejscowości, to dobrym pomysłem będzie dodanie ogłoszeń nie tylko na lokalnych stronach internetowych, ale też w lokalnej prasie.

Myślisz, że lata świetności prasy dawno minęły? To nieprawda, a przynajmniej nie w 100%.

Wiele osób, która szuka specjalistów nadal sięga po lokalne gazety czy biuletyny. Sprawdź, czy w Twoim regionie także moc prasy nadal istnieje.

Opłać baner reklamowy i ogłoszenie w gazecie, a później przekonaj się, ilu klientów uda Ci się w ten sposób pozyskać.

Sprawdź, jakie formy promocji firmy lokalnej zapewniają Ci najwięcej korzyści – te powiązane z Internetem czy z tradycyjnym marketingiem.

____________________

Recepta online - wszystko, co warto wiedzieć na jej temat

Wyposażenie domu w sprzęt. W jakie rozwiązania warto zainwestować? 

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

filozoffilozof

1 0

nie jestem jakoś bardzo obeznany z internet więc wole raczej reklame zostawic w swiecie rzeczywistym, więc z moimi gadzetami ze spiroprint chodzi pół ,miasta bo a to koszulka a to torebka a to dlugopisik i biznes sie kręci

12:44, 05.04.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%