Zamknij

Lady recepcyjne - czym się kierować przy ich wyborze?

14:07, 03.06.2020 J.R Aktualizacja: 11:55, 17.06.2020
Skomentuj

Lada recepcyjna to dla każdej firmy bardzo ważny zakup. Będzie ona wizytówką naszego biura, a także miejscem pracy dla części pracowników. Niezależnie od tego czy kupujemy ladę recepcyjną do biura, restauracji, czy też hotelu, przed wyborem konkretnego modelu należy się dobrze zastanowić. Jakie kryteria warto uwzględnić przy zakupie tego typu mebli? - podpowiada firma NoNameOffice

Lada recepcyjna a stylistyka wnętrza

Niezmiernie ważne jest, żeby lada recepcyjna pasowała wizualnie do naszego biura. Jeżeli przestrzeń biurowa jest urządzona w stylu nowoczesnym, minimalistycznym, oczywistym jest, że właśnie takich lad biurowych powinniśmy szukać (możemy zdecydować się na efekt kontrastu, jednak lepiej, żeby wywoływała go kolorystyka lub efektowny kształt lady niż elementy zupełnie nie pasujące do stylistyki pomieszczenia).

W przypadku, gdy lady dostępne w sklepach z meblami biurowymi nie spełniają naszych oczekiwań i czujemy, że potrzeba nam czegoś wyjątkowego, znakomitym pomysłem będzie stworzenie lady na zamówienie (współcześnie coraz więcej firm oferuje nam taką możliwość).

Ważne, żeby zwracać uwagę nie tylko na to jak komponuje się dany mebel, ale też z jakich materiałów jest on wykonany. Pamiętajmy, że lady recepcyjne w większości biur są mocno eksploatowane. Surowce użyte do ich produkcji muszą być więc nie tylko efektowne, ale też solidne. W przypadku lad recepcyjnych nie zaleca się chodzenia na kompromis i kupowania tańszych zamienników. Porysowana, zniszczona lada źle świadczy o naszej firmie. Warto postawić więc na sprawdzone marki takie jak Estel, Mebelux czy Pedrali

Dobrym pomysłem wydaje się wybór lady podświetlanej, z wkomponowanym logo firmy.

Jeżeli chodzi o wielkość lad recepcyjnych, należy dostosować je do powierzchni biura. W przypadku, gdy urządzamy przestronne biuro, mamy bardzo duży wybór. Możemy kupić ladę wysoką i szeroką, z kilkoma stanowiskami. Zupełnie inaczej przedstawia się sytuacja w przypadku biur małych. Ogromna lada recepcyjna na małej powierzchni będzie przytłaczać. 

Choć ladę recepcyjną można zamówić przez internet, zaleca się, żeby przed zakupem obejrzeć ją osobiście. Często zdarza się, że zdjęcia nie oddają w pełni rzeczywistości. Warto jest dokładnie obejrzeć mebel, usiąść przy nim, sprawdzić jak się przy nim pracuje. Oczywiście większość sklepów umożliwia nam zwrot lub wymianę zakupionego towaru, jednak kosztuje to wiele czasu i wysiłku. Gdy nasze biuro jest małe, musimy iść na kompromis. Jednocześnie należy pamiętać, że nie możemy wybrać lady, która nie zapewni naszym pracownikom komfortowej pracy.

Lada recepcyjna a komfortowa praca

Zanim zdecydujemy się na zakup konkretnej lady recepcyjnej, weźmy pod uwagę, że ktoś będzie przy niej pracował. Z tego względu ważne jest, żeby była ona wygodnym stanowiskiem pracy.

Lada recepcyjna musi być na tyle wysoka, żeby osoba odwiedzająca biuro nie widziała stanowiska pracy recepcjonisty. Jest to bardzo komfortowe dla pracownika, ponieważ ma on zapewnione minimum prywatności. Dobra lada powinna być zaprojektowana w taki sposób, żeby można było w niej przechowywać różnego rodzaju dokumenty, segregatory, formularze. Blat powinien być odpowiednio dużych rozmiarów. 

Dobrze jest, gdy lada recepcyjna wygląda nieskazitelnie przez dwadzieścia cztery godziny na dobę. Z tego względu warto jest wybierać modele wykonane z materiałów, na których nie widać kurzu, czy innego rodzaju zabrudzeń.

Jako miejsce do pracy lada recepcyjna musi być zaprojektowana zgodnie z zasadami ergonomii. Nawet długotrwała praca przy niej nie powinna być uciążliwa dla recepcjonisty.

Lada recepcyjna, a charakter prowadzonej działalności gospodarczej

Przy zakupie lady recepcyjnej należy uwzględnić charakter prowadzonej działalności gospodarczej. Wybór ułatwiają nam producenci mebli biurowych – w ich ofertach znajdziemy lady przeznaczone specjalnie do hoteli, restauracji, czy biur. Wybór odpowiedniej lady jest bardzo ważny, gdyż użycie kancelarii prawniczej lady w krzykliwych kolorach, o ekstrawaganckim kształcie może wprowadzić naszych klientów w zakłopotanie. Pamiętajmy, że charakter mebli biurowych musi być dostosowany do wizerunku, który chcemy kreować. Różowa lada recepcyjna zdecydowanie dobrze sprawdzi się w salonie kosmetycznym, czy zakładzie fryzjerskim. W przedsiębiorstwie związanym z finansami, medycyną, czy ubezpieczeniami znacznie lepiej jest postawić na elegancką klasykę.

 

---
Szukasz pracy w Grudziądzu? Już znalazłeś na https://megapraca.pl/praca-grudziadz

W jaki sposób bank określa naszą zdolność kredytową? 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%