Wczoraj 13 sierpnia otwarto oferty w przetargu na dostawę trzech tramwajów wieloczłonowych do obsługi sieci tramwajowej komunikacji miejskiej w Grudziądzu.
Wpłynęła jedna oferta, która mieści się kwotowo z oczekiwaniem zamawiającego. MZK Grudziądz określił jaką kwotę może przeznaczyć na realizację tego zamówienie. Jest to 32 981 523,97PLN
Modertrans Poznań Sp. z o.o., 1. ul. Stalowa 5, 61-065 Poznań - oferta na 32 981 220,00 zł
Jest to już drugi przetarg na dostawę tramwajów. Poprzedni został unieważniony z powodu przekroczenia oferty o 3 mln zł.
Specyfikacja pojazdu określiła pojemność tramwaju na min. 170 osób, z czego co najmniej 30 na miejscach siedzących. Kabina motorniczego miała być w pełni wydzielona. Przewidywano wykonanie ścian i sufitów z elementów kompozytowych, stali nierdzewnych lub aluminium. Poręcze i słupki w przedziale pasażerskim miały być wykonane ze stali nierdzewnej szczotkowane z diodami LED-owymi. Wymagany był system wizualnej i dźwiękowej informacji pasażerskiej z LED-owymi wyświetlaczami, monitoring z kamerami zewnętrznymi, system zliczania pasażerów, ładowarki USB, klimatyzacja. Powinien mieć co najmniej jedną część niskopodłogową.
Trwa procedura przetargowa. Wkrótce decyzja o zakupie.
Program PO14:51, 15.08.2024
Piniendzy nie ma i nie bendzie
Redick16:09, 15.08.2024
Miasto potrzebuje jeszcze dwóch linii tramwajowych, jednej do Mniszka, drugiej do szpitala. I to trzeba uznać za priorytet. A wydawanie ponad 30 mln zł na trzy nowe tramwaje to rzecz na dziś, na teraz zbędna. Toruń i Bydgoszcz, Elbląg i Olsztyn umiały wykorzystać unijne dotacje do ekologicznego transportu. tam wydatki poszły w setki milionów. A u nas co? Te kilka km torowiska remontowanego etapami przez kilkanaście lat? Pamiętam, że podczas wyborów prezydent obiecywał linię z Placu Stycznia do dawnego Stomilu. I co dalej? To samo co ze szpitalem, czyli zupełnie nic. Jak zawsze.
Ja18:22, 15.08.2024
Tramwaje w takiej dziurze jak Grudziądz to aberracja za chwilę będzie 60 tyś mieszkańcow a im mniej chętnych to co raz większe koszty eksploatacji tramwaj zużywa ok.400 kw na 100 kilometrów kto będzie dopłacał do tego interesu oczywiście mieszkańcy.
0 0
Może w konia? Będzie ekologicznie.