Ruszył nabór wniosków dla szkół ponadpodstawowych, które chcą utworzyć oddziały o profilu mundurowym. Czasu jest niewiele, bo termin mija 31 stycznia 2025 roku.
Kto może starać się o utworzenie oddziału?
Zarówno publiczne, jak i niepubliczne szkoły ponadpodstawowe. Aby otrzymać zezwolenie, dyrekcja musi złożyć wniosek do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Co powinien zawierać wniosek?
Wniosek musi spełniać określone wymogi formalne. Szczegółowe informacje i wzór wniosku znajdziesz na stronie internetowej MSWiA. [link do strony MSWiA z informacjami o oddziałach mundurowych]
Kto oceni wniosek?
Decyzję o udzieleniu zezwolenia podejmie Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji po konsultacji z kuratorem oświaty, Komendantem Głównym Policji i Komendantem Głównym Straży Granicznej.
Skąd szkoła weźmie pieniądze na prowadzenie oddziału?
Finansowanie oddziałów mundurowych pochodzić będzie przede wszystkim z budżetu organu prowadzącego szkołę. Dodatkowo MSWiA będzie mogło przyznać szkole dotacje celowe na ten cel.
Jakie korzyści dla uczniów?
Uczniowie oddziałów mundurowych będą mieli ułatwioną drogę do służby w Policji lub Straży Granicznej. Zajęcia prowadzone we współpracy z tymi formacjami zapewnią wysoki poziom kształcenia. Absolwenci, którzy w ciągu 3 lat od ukończenia szkoły zdecydują się na wstąpienie do służby, będą zwolnieni z testu wiedzy i sprawności fizycznej (jeśli zdali go w szkole). Dodatkowo będą mieli pierwszeństwo w przyjęciach.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (z późniejszymi zmianami) oraz ustawa z dnia 1 października 2024 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z utworzeniem oddziałów o profilu mundurowym oraz ułatwieniem powrotu do służby w Policji i Straży Granicznej (Dz. U. poz. 1562).
Ważne! Pamiętaj, że termin składania wniosków mija 31 stycznia 2025 roku.
[ZT]88346[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz