Zamknij

niedziela, 17.02, godz. 12:00

Teatr, Teatralna 1, Grudziądz

Bilety: 15zł

Wykonawcy:

AGNIESZKA MARUCHA-skrzypce

EWA SKARDOWSKA -fortepian

Program:

Ryszard Sielicki – Reverie. Legenda hebrajska na skrzypce        i fortepian
Aleksandr Arutunian – Andante sostenuto z Koncertu skrzypcowego „Armenia-88” , wersja autorska
Henryk Wieniawski – Fantasie orientale op.24
Pancho Vladigerov –Agitato z Sonaty D-dur na skrzypce             i fortepian
Karol Szymanowski – Pieśń Rokasany z opery Król Roger (opr. głosu skrzypiec Paweł Kochański)
Naji Hakim – Sonata na skrzypce i fortepian, części I-III

Allegro vivace
Andante sostenuro
In tempo di ballo

 

Agnieszka Marucha - laureatka międzynarodowych konkursów skrzypcowych, solistka, kameralistka, pedagog. Założycielka zespołu Violinofonica. W latach 2011-2017 była prymariuszem Opium String Quartet. Pochodzi z warszawskiej rodziny o tradycjach artystycznych. Ukończyła z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w klasie prof. Mirosława Ławrynowicza oraz Hochschüle der Künste w Bernie pod kierunkiem prof. Moniki Urbaniak-Lisik. Prowadzi klasę skrzypiec oraz klasę kameralną na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie – jest doktorem habilitowanym, adiunktem tej uczelni. W latach 2013-2014 była profesorem gościnnym Keimyung University w Daegu (Korea Płd). Od wielu lat propaguje muzykę polską w kraju i za granicą. Jest artystką wszechstronną, dysponuje szerokim repertuarem solowym i kameralnym. Wykłada we Włoszech, m.in. na kursach muzycznych Bosa Antica, Międzynarodowych Kursach Muzycznych im. Z. Brzewskiego w Łańcucie oraz Kursach UMFC Chopin-Górecki. Koncertowała oraz prowadziła klasy mistrzowskie w Europie i Azji. Nagrała 9 płyt, z czego 7 to światowe premiery fonograficzne. W 2014 r. otrzymała nagrodę „Fryderyk” za płytę Chagall for Strings nagraną wraz z Opium String Quartet. W 2014r. Agnieszka Marucha dokonała koreańskiej premiery Chain II Witolda Lutosławskiego z Keimyung University Orchestra w Daegu Arts Center. Skrzypaczka koncertowała w większości krajów europejskich oraz Azji. Jako członek zespołu Ensemble Modern występowała na największych salach europejskich, mi.in w Fiharmonii Berlińskiej, Festspielhaus w Baden Baden, Alte Oper we Frankfurcie, Concertgebouw w Amsterdamie oraz Salle Pleyel w Paryżu. Jest autorką licznych publikacji z dziedziny wiolinistyki i muzykologii.

Więcej informacji  o artystce znajduje się na stornie: www.agamarucha.com

Ewa Skardowska - pianistka, doktor habilitowany UMFC, absolwentka dyplomowych i podyplomowych studiów pianistycznych w klasach Bronisławy Kawalli i Jana Ekiera; i studiów Graduate Diploma Program w Peabody Conservatory of Music w Baltimore, USA w klasie Ellen Mack. Od ukończenia studiów żywo zainteresowana kameralistyką fortepianową. Występowała z wieloma artystami. Najdłuższa współpraca połączyła ją z Adamem Zarzyckim-skrzypce i Piotrem Hausenplasem-wiolonczela (Varsovia Piano Trio). W składzie tria pianistka koncertowała w: Turcji, Czechach, Egipcie, Wlk.Brytanii, Irlandii Płn., Rumunii, Mołdawii, Finlandii, Bułgarii, Chinach, Gruzji  i Indiach. W VPT oraz w duetach z Piotrem Hausenplasem i Anną Karasińską (sopran) występowała w UMFC (2011, 2013), Filharmonii Narodowej (2008), podczas Międzynarodowej Konferencji ESSLLI (2012), na Festiwalu Schulzowskim na UW (2013), na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Kameralnej w Central Conservatory of Music i Operze Narodowej w Pekinie (2010), koncertach związanych z Rokiem Chopinowskim: w Konserwatorium Muzycznym w Tbilisi (2009), na 50-tym Festiwalu Chopinowskim w Mariańskich Łaźniach (2009), Mińskiej Filharmonii (2009). Brała udział w tournée koncertowym po Turcji (2010), w koncertach w Filharmonii Opolskiej (2013 i 2014) i Kieleckiej (2010), recitalu chopinowsko-egipskim z Piotrem Hausenplasem w Palace Al-Ghuri w Egipcie (2010), a także na koncercie Muzyki Nowej w Tempelinaukio w Helinkach (2009), „Polska!Year” w Belfaście (2009) oraz koncercie muzyki polskiej, bułgarskiej i rumuńskiej w Konserwatorium Sofijskim, na którym wykonano m.in. Kwintet op. 29 G.Enescu. Pianistka współpracowała ze Związkiem Kompozytorów Polskich, propagując twórczość kompozytorów współczesnych: Dariusza Przybylskiego, Artura Cieślaka, Weroniki Ratusińskiej, Piotra Mossa, Romualda Twardowskiego, Pawła Łukaszewskiego i Aleksandry Garbal. W kręgu jej zainteresowań leżała też, za sprawą związku z Piwnicą Artystyczną Kurylewiczów, promocja utworów Andrzeja Kurylewicza. Dokonała wielu nagrań: telewizyjnych (np. muzyki Piotra Mossa), płytowych (m.in. utworu „Ribbon of Dream Bo Andersena) oraz dwóch kompleksowych płyt CD z muzyką polską: dla DUX/2006 i Orfeus Music/2013. Koncertowała także z artystami zagranicznymi: saksofonistami: Claudem Delangle, Jeanem Penningsem, Davidem Pituchem, barytonem Rodneyem Millerem, a ostatnio tubistą Colby’m Farenbachem. Była jurorką V Seattle International Piano Competition i wykonawczynią recitalu muzyki polskiej w Benaroya Hall w Seatlle (2013). Pianistka jest autorką wielu artykułów o muzyce („Twoja Muza”), dysertacji „O roli pianisty w dydaktyce instrumentalistów” i książki „Relacje w trio fortepianowym” wyd. przez UMFC w 2013. Współtworzy zespół redakcyjny publikacji wieloautorskiej UMFC „Musica Intellectualis”.

 

ZENON JANUSZ PLĄSKOWSKI - intarsja

Zenon Janusz Pląskowski mieszka i tworzy w Rokocinie, niedaleko Starogardu Gdańskiego.

Artysta w technice intarsji tworzy od 1971 roku. Swoje prace prezentuje na wystawach w Polsce (m.in. w Gniewie, Golubiu Dobrzyniu, Skarszewach, Gdańsku, Łodzi, Krakowie, Tczewie, Kosakowie, Kielcach), ale również i za granicą (Holandia). Te również znajdują się w kolekcjach prywatnych w kraju i za granicą. Bierze udział w licznych plenerach. Jest członkiem ZAP.

Intarsja - choć jest techniką zdobniczą, znaną już w starożytności, w świecie współczesnym nie zyskała zbyt dużej popularności, jest sztuką rzadko spotykaną. Być może dlatego, że od twórcy wymaga nie tylko wyobraźni i umiejętności prezentacji swoich artystycznych wizji, ale także niebywałej sprawności manualnej i nienagannego warsztatu rzemieślniczego. Tej właśnie technice zdobniczej, której podstawą jest drewno, Zenon Pląskowski poświęcił swoje artystyczne życie.

O tajnikach tworzenia obrazu w tej niezwykle oryginalnej i efektownej technice, o drewnie, o efektach przestrzeni, kolorach, perspektywie obrazu - opowie już sam artysta w dniu wernisażu.


środa20 lutego

czwartek21 lutego

piątek22 lutego

sobota23 lutego

niedziela24 lutego

sobota2 marca

niedziela3 marca

piątek8 marca

sobota9 marca

niedziela10 marca

piątek22 marca

niedziela24 marca

sobota30 marca

niedziela31 marca

środa3 kwietnia

piątek5 kwietnia

sobota6 kwietnia
© grudziadz365.pl | Prawa zastrzeżone